Čtením proti dyslexiím
Není třeba zpochybňovat příčinu specifických poruch učení jako odlišnosti ve fungování mozku.
Čtení je relativně jednoduchá dovednost. Podobně jako u jiných dovedností velmi záleží na cviku.
Vzájemná provázanost úrovně čtení a motivace.
Konkurence dalších médií.
Zdroje přijatelného čtení doma, ve škole.
Pomoc a podpora dalších institucí.
Uznávaný odborník PhDr. Václav Mertin se specializuje na psychologické poradenství pro rodiče dětí a dospívajících s vzdělávacími a výchovnými problémy. Vystudoval Filozofickou fakultu Univerzity Karlovy, obor psychologie. Spolupracuje s OSPOD. Už přes čtyřicet let pracuje v pedagogicko-psychologické poradně pro děti a také na katedře psychologie FF UK jako poradce. Pravidelně publikuje v pedagogických periodikách. Odborně se zajímá zejména o obecnější otázky uplatnění psychologie ve školství, individualizace vzdělávacího přístupu k dětem, poruchy učení a chování, vstup dítěte do školy, domácí vzdělávání nabízí poradenství pro rodiče. Odborná a popularizační přednášková i publikační činnost. Z posledních publikací: Výchova bez trestů, Škola pro děti, Ze zkušeností dětského psychologa, Psychologie pro učitelky mateřských škol (4. vydání), Výchovné poradenství (3. vydání).
Zdroj životopisu https://www.infracz.cz/vaclav-mertin